Vad är fel!?

Äntligen börjar det bli vår, äntligen kommer jag ur mitt skyddande skal. Inte en fågel som inte sjunger ut sin glädje, inte en blomma som håller sig frivilligt fånge i sin knopp, inte en röst som inte verkar kunna göra sig hörd! Så säg mig rosenknopp vad är fel, snälla säg mig vad är fel, var är lyckan som brann i dina ögon. Säg mig rosenknopp varför ler du inte, snälla säg mig varför du inte ler.. Är det för att ditt hjärta är brustet, är det för att du inte blommat än, är det för att du inte hörs, för att du inte är sedd. Säg mig rosenknopp vad är fel...

Är det för att himmeln är blå, för att gräset är grönt, är det för att syrsorna spelar sin gälla melodi medans solen värmer ditt rosenröda hölje. Säg mig rosenknopp varför tårarna dina faller, snälla säg mig varför du sörjer nu..


Vet inte om jag orkar med att alla sjunker ner i en dvala och drar mig med ner. Jag lämnar aldrig mina vänners sida och lyssnar alltid på de problem de har... Och dem som sårat dem ahr ofta gjort det mina vänner gör mot mig..men det märks inte för jag säger inget. Jag vill inte vara till besvär för jag vet att jag är utbytbar. Men jag försöker vara glad för min skull, för jag har ingen anledning att gråta, så varför gråter då du min vän.. Allt du ser som negativt kan jag vända till positivt och bara för att jag en dag inte ler betyder inte det att jag är tråkigt eller sur, det betyder att du väljer att se det som är dåligt med livet för att det ger mer intryck. Du ser inte det som är positivt med mig för att det inte skapar diskussioner, det skapar inte drama.. Du behöver drama för att vara lycklig, likaså jag...Fast jag ser din lycka som den du är, men bakom den finns någon som föraktar det som inte ÄR lycka. Du har föraktat så länge att du inte vet vad förakt är...
Jag är lycka, jag är glädje, jag är jag och det räcker för mig även på en regning dag..

massa kärlek på vår!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0